Retourbeleid

Wanneer je een item of bestelling bij ons wilt omruilen of retourneren, kun je eenvoudig ons retourportaal gebruiken.

Let op: Je hebt 14 dagen de tijd om je retour aan te melden nadat je het pakket hebt ontvangen. De kosten van het retourneren zijn voor de klant.

Retourportaal: https://liviafe.returnista.com 

Alle stappen uitgebreid uitgelegd:

Stap 1: Vul jouw ordernummer en e-mail adres in en selecteer de juiste retourreden. Kies vervolgens de vervoerder waarmee je het pakket wilt retourneren.

Let op: jouw ordernummer van 5 cijfers staat in de bevestigingsmail en begint met een hashtag (voorbeeld: #42374)

Stap 2: Items dienen in originele verpakking terug te komen. Het verzendmateriaal hoeft niet origineel te zijn mits deze de items goed beschermd. Items dienen ongedragen & onbeschadigd met kaartjes geretourneerd te worden. Zorg ervoor dat je het oude verzendlabel verwijderd. 

Stap 3: Verzend jouw retour via de eerder gekozen vervoerder. De kosten voor de retourzending moeten worden betaald door de klant.

Stap 4: Wij verwerken jouw retourzending binnen 10 werkdagen en/of dagen. 

Belangrijk:
- De kosten van het retourneren zijn voor de klant en kunnen wij helaas niet vergoeden. De prijs van het retourneren varieert per pakketje en postdienst
- Sieraden en accessoires (tassen/riemen) mogen niet retour wegens hygiëne. Deze worden direct geweigerd.
- Sale items mogen retour. Let op: je ontvangt een waardebon of indien gewenst een ander item. 
- Wij halen geen pakketten op bij een afhaalpunt.
- Wanneer je een cadeautje ontvangt bij jou bestelling en je meer dan 50% van het bedrag retourneert, dien je het cadeautje mee terug te sturen. Anders worden de kosten van het cadeautje in rekening gebracht bij de restitutie
- Livia Fé behoudt ten alle tijden het recht om een retour te weigeren wanneer deze niet voldoet aan de retourvoorwaarden. Items met vlekken/make-up/ongepaste geuren en zonder kaartje worden direct geweigerd.

Gebreken:
Heb je een item met gebreken of een verkeerd item ontvangen. Wij kunnen achteraf geen kosten vergoeden. Wacht dus altijd tot onze reactie met een passende oplossing 

Verantwoordelijkheid
Onze verantwoordelijkheid over het pakketje stopt wanneer de items juist bij de klant zijn geleverd. Wanneer de klant ervoor kiest om een item te retourneren is de klant zelf verantwoordelijk voor het pakketje. Wij raden aan om een retour verzekerd retour te sturen. Deze optie kun je in het retourportaal aanklikken. 

Terugbetaling
- De terugbetaling wordt binnen uiterlijk 10 werkdagen en/of 14 dagen na ontvangst verwerkt. Is jouw retour binnen dit termijn niet verwerkt? Neem contact op met info@liviafe.nl en wij kijken graag met je mee!
- Wanneer er is betaald met een waardebon wordt het geretourneerde bedrag aangevuld op de waardebon
- Wanneer een retour is goedgekeurd duurt het 4-5 werkdagen totdat het bedrag op de bankrekening staat waarmee de bestelling is geplaatst. Hierbij kunnen er uitzonderingen zijn wanneer een retour niet volgens ons retourbeleid is geretourneerd. Vanaf 100,- geldt gratis verzending. Komt je na het retourneren onder de 100,- uit? Dan worden de verzendkosten in rekening gebracht.